آموزش انتیتی فریم ورک EntityFramework – طریقه کار با کد فرست Code First – قسمت 18



آموزش انتیتی فریم ورک EntityFramework – طریقه کار با کد فرست Code First – قسمت 18

آموزش انتیتی فریم ورک EntityFramework - طریقه کار با کد فرست Code First - قسمت 18

در قسمت های قبلی از دوره انتیتی فریم ورک EntityFramework ما درباره Database First و Model First حرف زدیم و در این قسمت قصد داریم طریقه کار با کد فرست Code First را به شما عزیزان آموزش دهیم.
کد فرست یک روش برنامه نویسی است که به شما اجازه می دهد با استفاده از کلاس های C# یا VB.NET مدل داده های خود را تعریف کنید و سپس انتیتی فریم ورک Entity Framework را مجبور کنید که بر اساس آن مدل، پایگاه داده را ایجاد یا تغییر دهید1. این روش به شما این امکان را می دهد که بر روی دامنه Domain یا حوزه کاربردی برنامه خود تمرکز کنید و کلاس هایی را برای نمایش موجودیت های Entity یا جدول های پایگاه داده خود بسازید. به عنوان مثال، شما می توانید یک کلاس Student با خصوصیات Properties مانند Id, Name, Email, EnrollmentDate و غیره تعریف کنید و سپس انتیتی فریم ورک Entity Framework را قادر سازید که یک جدول Student با ستون های متناظر در پایگاه داده ایجاد کند.

با استفاده از کد فرست، شما نیازی ندارید که قبل از برنامه نویسی، طرح پایگاه داده خود را طراحی و اجرا کنید. شما می توانید با تغییرات در کلاس های خود، پایگاه داده را به روز رسانی یا Migration کنید. برای این منظور، شما می توانید از قابلیت های مختلف انتیتی فرم ورک Entity Framework استفاده کنید.

آموزش استفاده و کار با کد فرست Code First در انتیتی فریم ورک Entity Framework – نحوه استفاده و کار با کد فرست Code First در انتیتی فریم ورک Entity Framework در ویژوال استودیو Visual Studio – طریقه استفاده و کار با کد فرست Code First در انتیتی فریم ورک Entity Framework در ویژوال استودیو Visual Studio – آموزش استفاده و کار با کد فرست Code First در انتیتی فریم ورک Entity Framework در ویژوال استودیو Visual Studio – آموزش استفاده و کار با کد فرست Code First در انتیتی فریم ورک Entity Framework در ویژوال استودیو Visual Studio – آموزش انتیتی فریم ورک Entity Framework کاملا رایگان و از صفر تا صد

#entityframework – #codefirst

لینک ویدئو ی جلسه کار با Database First 👇👇👇:
https://youtu.be/Al4JV3G6bUA?si=OykNiukHXX1p7zkH

لینک ویدئو ی جلسه کار با Model First 👇👇👇:
https://youtu.be/HL04F-ppygI?si=rOH8RTUf8O7Wa9zW
https://youtu.be/zZHlOSxm1gU?si=jLfQxWXx4sXOuf72

امیدوارم که برای شما عزیزان مفید واقع بشه.
فقط لطفا اگر خوشتون اومد لایک و سابسکرایب و نظر فراموش نشه.
آدرس شبکه های اجتماعی ما:
سایت:
http://www.heilton.com/
توییتر:
https://twitter.com/HeiltonGroup
تلگرام:
https://telegram.me/HeiltonProgramming
فیس بوک:
https://www.facebook.com/login/?next=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FHeilton
یوتیوب:
https://www.youtube.com/channel/UCirDN-jMHpSGbhyik3jOKng