sambung NAMA DOMAIN dengan WEB HOSTING | Part2



Daftar Nama Domain dan Web Hosting di
https://mathmosa.com/hostgator

Video tutorial bahagian 1
https://youtu.be/pLqJrvxjfgw

Ramai orang tanya saya tentang cara nak sambung nama domain dengan web hosting. sebenarnya cara nak sambung nama domain dengan web hositng adalah sangat mudah. tak kira sambung nama domain dengan web hositng pada syarikat lain mahu pun syarikat yang sama. dalam tutorial ini saya tunjukkan cara sambung nama domain dengan web hositng pada syarikat yang berbeza, iaitu Bluehost dan Hostgator. Cara point nama domain ke web hosting konsepnya sama sahaja. kalau anda guna syarikat lain pun, anda tetap boleh follow tutorial ini.

0:00 Pendahuluan
0:25 Check domain
1:07 Addon domain
2:40 Install Wordpress untuk test
4:37 Nak belajar buat website dari A sampai Z?

==========

TENTANG CHANNEL INI:

Nama saya Math Mosa, saya seorang web designer dan saya mengajar cara buat laman web tanpa koding, semua pelajar saya mampu buat laman web tanpa ada pengetahuan tentang koding seperti HTML, CSS dan lain-lain

Buat Laman Web adalah sangat mudah anda mampu buat laman web sendiri dengan hanya menggunakan wordpress. tetapi sebelum bina laman web tentu anda perlu daftar domain dan web hosting, sekiranya anda tak tahu apa itu nama domain dan web hosting… jangan risau saya akan mengajar anda cara daftar nama domain dan web hosting untuk bina laman web wordpress.

Jom join MM Friend Zone di WhatsApp group:
http://mathmosa.com/whatsapp

==========

#LamanWeb
#MathMosaWeb