رفع مشکلات اتچ دیتابیس SQL



رفع مشکلات اتچ دیتابیس SQL

رفع مشکلات اتچ دیتابیس SQL

رفع مشکلات اتچ دیتابیس SQL

برای اتچ کردن پروژه های اس کیو ال مشکلات تکراری برای کاربران به وجود می آید که در ادامه راه حل آن ها ذکر شده است :

1 – برای اجرای اس کیو ال سرور به جای کلیک روی آیکن آن در منوی استارت از این روش آنرا اجرا کنید : روی آیکن آن در منوی استارت راست کلیک کنید و گزینه Run as administrator رو انتخاب کنید. یا روی فایل های ام دی اف و ال دی اف (دو تا فایل دیتابیس) راست کلیک کنید سپس properties و در قسمت security به یوزرها دسترسی full control بدهید برای هر دو فایل این کار انجام شود.

2 – دقت کنید؛ پروژه با هر ورژن اس کیو ال، معمولا تا سه نسخه بعد قابل شناسایی و اتچ می باشد؛ مثلا پروژه ای که با SQL 2000 ساخته شده با نسخه های 2000 و 2005 و 2008 قابل اتچ شدن میباشد اما با نسخه های بعد مثل 2010 و … قابل شناسایی نیست برای حل این مشکل فقط کافیست یکبار پروژه را با نسخه 2008 اتچ و سپس دیتچ کنید ، از این به بعد فایل تا سه نسخه بعد از 2008 قابل اتچ شدن است.

3 – دقت کنید دیتابیسی قبلا با نام مشابه در اس کیو ال اتچ نشده باشد.

در غیر اینصورت با سرچ خطا در گوگل راهکار را پیدا کنید؛ برای این امر مراحل زیر را طی کنید.

بعد از اتچ کردن دیتابیس با پنجره ای مشابه زیر مواجه میشوید :

دقت کنید که پنجره فوق خطا نیست بلکه اعلام میکند خطایی پیش آمده است. لذا برای مشاهده خطا ابتدا پنجره فوق را OK کنید سپس روی قسمت Attach در کادر زیر کلیک کنید تا ارور را نمایش دهد مطابق شکل زیر :

درنهایت با سرچ خطا در گوگل راهکار را پیدا کنید.

لازم به ذکر است که 90 درصد خطا ها مربوط به 3 مورد بالا است که با انجام موارد فوق مرتفع میشود؛ مثلا همین ارور تصویر بالا ارور 5120 است که با راهکار شماره 1 حل میشود.

http://www.poroje.com