آموزش استفاده از وب سرویس ها در سی شارپ C#



آموزش استفاده از وب سرویس ها در سی شارپ C# – (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید)
https://fdrs.ir/2ryp

0:00:00 درس یکم: مقدمه‌ای بر استفاده از وب‌سرویس‌ها در سی‌شارپ
0:11:54 درس دوم: مثال عملی استفاده از وب‌سرویس‌های درگاه IDPay

وب‌سرویس‌های (REST (Representational State Transfer در حوزه برنامه‌نویسی و به خصوص وب، کاربرد زیادی پیدا کرده‌اند. ربات‌های تلگرامی، درگاه پرداخت، انواع استعلام‌ها و سرویس‌های بازی آنلاین، تنها چند نمونه از کاربردهایی است که روزانه با آن‌ها سر و کار داریم. معمول است که شرکت‌ها و گاهی هم اشخاص ثالث، علاوه بر ارائه وب‌سرویس‌های خود، SDK (Software Development Kit)هایی را نیز برای استفاده کاربران با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، ارائه ‌دهند.

مزیت استفاده از SDKها این است که می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی کند، اما این به این معنی نیست که مشکلی در کار نباشد. معمولا وقتی سرویس جدیدی را پیدا می‌کنید که هنوز توسط برنامه‌نویسان و شرکت‌ها مورد هجوم قرار نگرفته است، احتمال این که SDK مربوط به زبان شما موجود نباشد، زیاد است. علاوه بر این با فرض وجود SDK زبان خود، باز هم نیاز است که ابتدا کار کردن با آن SDK خاص را یاد بگیرید. کار وقتی چالش‌برانگیزتر می‌شود که SDK که استفاده می‌کنید، سرویس‌های ارائه شده توسط سرویس‌دهنده را به طور کامل پیاده‌سازی نکرده باشد و بخشی که به آن نیاز دارید پیاده‌سازی نشده باشد و یا حداقل خوب تست نشده باشد.

خوشبختانه استفاده از سرویس‌های REST بسیار آسان است. کافی است تا حدی سی‌شارپ بلد باشید و مستندات وب‌سرویس خود را مطالعه کنید، بقیه کار آسان است. این آموزش کوتاه، استفاده کردن از وب‌سرویس‌ها در سی‌شارپ (#C) را هم به صورت نظری و هم به صورت عملی بررسی می‌کند و در کنار آن، مباحث تکمیلی شامل: سرویس‌های جریان داده، پروتکل OAuth 2.0 و Webhook را نیز در بر می‌گیرد. همچنین نشان می‌دهیم که چطور از وب‌سرویسی که تا به حال تجربه استفاده از آن را ندارید، بدون استفاده از SDKها و به کمک HttpClient استفاده کنید. در این آموزش درگاه پرداخت آیدی‌پی (IDPay) را به دو دلیل انتخاب کردیم:

امور مالی تقریبا در هر پروژه‌ای رد پایی برجای گذاشته است
IDPay Gateway مجازی برای تست و توسعه در اختیار شما قرار می‌دهد که به طور رایگان از آن استفاده کنید.
بعد از مشاهده این آموزش انتظار داریم بتوانید با هر وب‌سرویس REST بدون نگران بودن برای وجود SDK آن کار کنید و حتی اگر لازم شد، بتوانید SDK خود را توسعه دهید.

آموزش استفاده از وب سرویس ها در سی شارپ C# – (برای مشاهده نسخه کامل آموزش به لینک زیر مراجعه کنید)
https://fdrs.ir/2ryp